Inrichting gebouw

Tijdens de lockdown misten we de leerlingen enorm in onze school. Maar de sluiting had één voordeel: het bood ons de mogelijkheid om ongestoord verder te werken aan de inrichting van ons schoolgebouw. Van die gelegenheid hebben we dan ook volop gebruik gemaakt.

Wat is er veranderd? Er is maatwerkmeubilair geplaatst. U kunt daarbij denken aan tribunes bij de leergebieden Communicatie en Kunst en Cultuur en Media, maar ook aan vakkenkasten bij de leergebieden Wereld en Exact én aan marktkramen bij de leergebieden Exact, Communicatie en Wereld. De marktkramen zijn een verwijzing naar de Doetinchemse markthal waaraan onze school ook zijn naam aan te danken heeft: de Houtkamphal. Normaliter is een markthal een plek waar bedrijvigheid heerst. Dat is in onze school ook zo: in de marktkramen wordt werk van leerlingen uitgestald en bewonderd. De kleurstelling van de marktkramen is passend bij het leergebied.

De school is ook huiselijker en gezelliger gemaakt. In verschillende schoolruimtes zijn de afgelopen weken comfortabele banken geplaatst. Bijvoorbeeld in het lokaal Nederlands, maar ook in de personeelsruimte en de docentenwerkruimte. Bovendien is de school veel groener geworden, omdat er prachtige planten zijn geplaatst. Onze architect heeft een groen plan ontwikkeld om ons gebouw een natuurlijke look te geven. Dat zal de komende tijd ook zichtbaar worden in de aula.

Ons schoolgebouw is voorzien van veel mooie vitrines. Deze zijn gevuld met leerlingenmateriaal. Dit materiaal is afkomstig van Houtkampleerlingen, maar ook nog van leerlingen uit de andere Doetinchemse scholen (het Rietveld Lyceum, het Ulenhofcollege en het Ludger College). Gedurende het jaar zullen de vitrinekasten nog verder worden ingericht.

Aan de hand van de foto’s hieronder krijgt u een indruk van het interieur van het Houtkamp College. Daarnaast kunt u hier
een artikel lezen over hoe de visie van ons onderwijsconcept samenhangt met de inrichting van ons gebouw.